IMG_0064הצעצועים באתיופיה

בשנת 2007 טסה חברתי נילי לאדיס אבבה שבאתיופיה, כדי להתנדב ולטפל בבית היתומים לחולי האיידס "Mother Teresa asco" הנמצא ברובע אסקו. במקום שוהים כ- 400 יתומים בגילאים שונים, שהוריהם נפטרו ממחלת האיידס. המקום מנוהל מזה שנים על ידי מריה – נזירה ורופאה - שהיגיעה מסלובקיה ונשארה במקום.
משסיפרה נילי על מטרת נסיעתה החלטנו לרכוש צעצועים ומתנות לרווחת הילדים, כתרומה לזכר ניב-יה שלנו. נילי מספרת כי יצאה מהארץ עם מטען עודף, ומתארת כי חילקה את המשחקים והצעצועים בלב כבד אך בחיבוק ובאהבה גדולה.

 

kopidon_001תרומת פסלון, ראש קופידון, למוזיאון הכט בחיפה
ביום 27.9.2005 התקיים ארוע פתיחה מרגש במוזיאון הכט, עם הצבת פסלון ראש עתיק בתערוכת הקבע המיועדת לציבור הרחב. הראש נתרם למוזאון על ידי בטי דורבן ז"ל, להנצחת ניב-יה . הפסלון שהיה ברשות המשפחה, זוהה כקופידון, עשוי ברונזה, ונאמד ב-2000 שנה.
המיתולוגיה היוונית תיארה את קופידון, ארוס, "כנער החי בין בני האדם ובין האלים". בני האדם תארו אותו כבעל כוח אדיר המפאר את חייהם ברגשות ובמחשבות נאים".
ראש הקופידון מסמל עבורינו את הראש המקורי והמיוחד של ניב-יה שלנו.

 

the_bible תרומת 200 ספרי תנ"ך מלא לבית הספר ויצ"ו חיפה

100 ספרי תנ"ך נתרמו לתלמידי כיתות י' יא' יב' בבית הספר אורט חיפה, על ידי המשפחה,
לזכר בננו סרן ניב-יה דורבן.

   

ironi-h-memorial חורשת הזיכרון בביה"ס עירוני ה' חיפה

חורשת הזיכרון הוקמה לזכרם של 27 מתלמידי תיכון עירוני ה' שנפלו במילוי תפקידם ובפעולות טרור. הרעיון נהגה ע"י זיו לוטן מבוגרי ביה"ס, ושרונה אימו ומורה בביה"ס, מתוך הכרת החשיבות בהנצחה לחינוך דור העתיד ברוח זו. להקמת אתר ההנצחה נרתמו בהתנדבות ובתרומות, משרד האדריכלים ברוך את ברוך, המהנדס מנחם המר, מחצבת "הנסון" אחאנתון, ובמימון משרה"ב, הביטוח הלאומי, עיריית חיפה, חברת החשמל והורי בית הספר.
יהי זכר הנופלים ברוך!

  

ironi-h-memorial פרס להצגה הזוכה בפסטיבל הפרינג' בחיפה- ACT 2

בפסטיבל תיאטרון הפרינג' ACT2 לשני שחקנים שבחיפה, מוענק להצגה הזוכה פסלון כדוגמת האוסקר, יצירתה של הפסלת אסנת הלטר. ניתן לזהות בו ציפור דרוכה רגע לפני הנסיקה, המשלבת מרכיבים מנוגדים בשל הימצאה בין שמים וארץ, ריכוז ותנועה.
בנדידותיה ובשאיפתה כלפי מעלה, היא סמל לאמנות המבטאת חוסר גבולות במחשבה וביצירה, בניגוד לנו על הקרקע שגבולות הם חיינו. הפרס מבטא את כישרונו של ניב-יה, את יכולת הכתיבה והמשחק שלא הצליח למצות בחייו.

  

aeronoutic-enterance אולם ע"ש ניב-יה–טרקלין הכניסה לפקולטה לאווירונוטיקה בטכניון.

בשנת 2004 נעתר הטכניון לבקשת דיקן הפקולטה לאוירונוטיקה דאז, לקרוא לפואייה בכניסה לבנין, אולם ע"ש סרן ניב-יה דורבן, שהיה בוגר מצטיין בפקולטה. המבנה מיוחד מאוד שכן במרכזו עמוד המתנשא לגובה רב הנפתח כפטרייה ותומך את גג הבנין. בצידו גרם מדרגות הנפרש כחמניה המביא את העולים בו לקומת הגלריה. המבנה יוצא הדופן, נתפס כפנינה ארכיטקטונית ותוכנן על ידי האדריכל יוחנן יבגני רטנר. האולם שופץ ורוהט במגמה להחזיר את קסם המקום לימיו הראשונים, בסיוע ובהתנדבות של האדריכל ירון גרנות, המהנדס מנחם המר, ובמימון המשפחה. ביום 20.9.2006 נחנך אולם הפטרייה והוסר הלוט מעל השורות החקוקות בקיר האולם.

 

פרס ניב-יה על מאמר מצטיין בכנס האוירונוטי השנתי- מידי שנה.

מטרת הפרס היא לעודד ולתמוך במהנדסים וחוקרים בצה"ל המציגים את עבודתם בכינוס האוירונוטי השנתי למדעי התעופה. מועמדים לפרס יהיו צוות של מחברים אשר עבודתם התקבלה לכינוס השנתי, ולפחות מחציתם הם חיילים. פרס ניב-יה מנציח את רוחו היצירתית ואת תרומותיו ההנדסיות בעת שרותו הצבאי. אנו רואים בפרס הבעת הערכה על שנותיו היפות של ניב-יה בענף תיכון אוירונוטי, ועל התמיכה לה זכינו מחבריו ומפקדיו בחיל האויר.

  

HECHT-Wheel-chair כסא גלגלים במוזיאון הכט.

כסא גלגלים ועליו חרוט שמו של ניב-יה ז"ל תרומת המשפחה למוזיאון הכט, עומד לרשות המבקרים המתקשים בהליכה, ולנוחיות האורחים.

  

technobrain-club מועדון טכנוראש ע"ש ניב-יה

"מועדון טכנוראש" הוא סידרה של שלוש הרצאות בשנה בטכניון, המיועדות לקהל הסטודנטים ולקהל הרחב.
ההרצאות כוללות היכרות עם רעיונות ושיטות של מנהלי חברות מתחומים רבים, אשר חרטו על דגלם את נושא היוזמה והיצירתיות.

 

 תרומת ספרי פרוזה והסטוריה

תרומת ספרי פרוזה והסטוריה לספריית "אחוזת יערות הכרמל" לרווחת המבקרים.

  

Genesis-1 "ג'נסיס רוצה הביתה"/ ניב-יה דורבן ז"ל - ספר ילדים
איורים: רחל סטולרו חיים / הוצאת רימונים


ניב-יה כתב בשנת 1996 חיבור נלווה למתנה – תוספת לבובת ג'ירף שניתנה לחברתו דאז. כתב היד נשכח, התגלה לפני כשנתיים וכמעט נזרק לסל. הספר מומלץ לילדים מגיל 4-7 ואף מכוון כספר מתנה למבוגרים. להלן חלק מדברי הבקורת:


Genesis-cover



http://www.dafdaf.co.il/Details.asp?MenuID=1&SubMenuID=131&PageID=3187&Ot=ג

http://www.bookwatch.022.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=256576

http://www.club-steimatzky.co.il/Site/Article.aspx?s=4&aid=666

http://www.steimatzky.co.il/Steimatzky/Pages/Product.aspx?ProductID=15820108

http://www.jewish-e-books.com/g-nsis-rvch-hbith.html

  

homage-eggkopter-2011 הרצאת אורח בטכניון לזכר ניב-יה דורבן

בשיעור של פרופסור אלון וולף בטכניון "מבוא יצירתי להנדסת מכונות" ניתנה הרצאת אורח שבסופה כתרגיל נזרקו ביצים מגשר הפקולטה ע"י צוותי הסטודנטים. הארוע היה הומאז' לתחרות הראשונה הביצקופטר -שניב-יה ארגן ויזם בשנת 1997 .
לאחר מותו תחרויות טכנוראש הפכו למסורת טכניונית.

 

Kofiko2 קופיקו בתחרות הביציקופטר/תמר בורנשטיין לזר

תמר בורנשטיין לזר ספרה לנו כי בשנת 1997 הושפעה מכתבה שהופיעה בעיתון "מעריב" על תחרות הביצקופטר שנערכה בטכניון, וכתבה את קופיקו בתחרות ה"ביציקופטר" בשנת 2001.
הספר מתאר אירועים סביב התחרות ונושא את שמה. על כריכת הספר מאוירת תמונת קופיקו האוחז במתקן שזכה במקום ראשון בתחרות הראשונה בסדרת תחרויות טכנוראש שהגה יזם וארגן. בשנת 1999 ארגן את התחרות השנייה, הנרמוביל. לאחר מותו, תחרויות טכנו-ראש הפכו למסורת טכניונית לזכרו: חגיגות ה-80 לטכניון נפתחו בתחרות הבולהיט בשנת 2004; טכנוראש 2005 הפסחולוגיה; טכנוראש 2006 הדגלנדר; טכנוראש 2008 הדשאטרק; טכנוראש 2009 תחרות הבקבוקאבולה; באפריל 2010 האינדיפנדולום; ביוני 2011 היו-יוגם.
הספר יצא לאור שנתיים לפני הרצחו של ניב-יה בעודו חי, ללא ידיעתו, ללא ידיעתנו.

 

 
  7719 - למניין ימי האבל
xxnx.link pornhub xvideis.cc youjizz.site spankbang.cc