בשנת 1997הגה, יזם וארגן את תחרות ה"ביצקופטר" ביןהסטודנטים בטכניון. מטרת התחרות הייתה לתכנן ולבנות מתקן אשר יאפשר לביצה המוטלת מגובה 40 מטר להגיע שלמה לקרקע בזמן מינימלי. האתגר דרש מהסטודנטים יצירתיות בתכנון וביצוע. האירוע רב המשתתפים שזכה להצלחה רבה ולסיקור טלוויזיוני רחב בארץ ובעולם, פתח את מסורת תחרויות "טכנו- ראש" בטכניון.
שנתיים לאחר מכן (1999), הגה ניב- יה וארגן את תחרות "טכנו- ראש 2",
ה "נר מוביל".
האתגר היה תכנון ובניית רכב אשר ינוע למרחק מקסימלי בעזרת מקור אנרגיה מיוחד-שני נרות דולקים. גם תחרות זו זכתה להצלחה רבה.
בשנת 1998 נבחר ניב-יה כסטודנט מצטיין בטכניון. בשנת 2000הוענק לו פרס הצטיינות על "גוליית" בתחרות הפרוייקט של סטודנטים בוגרי הפקולטה, בכינוס ה- 40 לתעופה וחלל.
ניב-יה היה פעיל מאוד בקרב הסטודנטים. אהב את הפקולטה שראה בה חממה ואת חבריו לספסל הלימודים. האמין בקשר הדוק עם כולם ודאג לרווחתם, יזם פגישות, ארוחות ולימודים בצוותא.
כנציג המחזור נשא דברים בטקס הענקת התעודות לבוגרי הפקולטה.
חברו חיים וייסמן נזכר בתחרויות הרונדו. (תחרויות היתוליות שנערכו ביום הסטודנט) בהן ניב-יה דחק בחבורה וסחף אותם להשתתף במשימה. "בתקופת הלימודים, ניב-יה היה בן זוגי למשימות הרבות שהוטלו עלינו: תרגילים, מעבדות ובקורסים שונים. ניב-יה תמיד עשה את חלקו על הצד הטוב ביותר, כך שתמיד התפעלתי מרעיונותיו המקוריים וכושר מחשבתו. בתחרות קישוט המכוניות ה"רונדו" היינו קבוצה של עשרה סטודנטים שעמלה לילה שלם. בנינו את ה"אנטרפרייז". מנהל הפרוייקט היה ניב-יה, שדחף אותנו להשתתף, העלה את הרעיונות המקוריים ביותר בקבוצה, ועודד אותנו להמשיך עד לסיום המשימה. לא זכינו במקום ראשון, אך החוויה תשמר אצלי לנצח".
בשנת 1996הגה את הרעיון ל"חפש" את מכוניתו, פולקסווגן סגולה, גרוטאה משנת 69 לחללית ה"אנטרפרייז". הקבוצה זכתה במקום שני. בשנת 1997 בהשראתו "התחפשה" מכונית הפולקסוואגן להרצל חוזה- המדינה.