הכל התחיל לפני קצת יותר מחצי שנה, כאשר ניב-יה דורבן, סטודנט בפקולטה לאוירונוטיקה החליט להגשים חלום ישן: "כשהייתי קטן, אהבתי לזרוק כל מיני דברים מהגג כדי לראות מה יקרה להם. זרקתי שקיות עם מים, נהגתי להבעיר כל מיני דברים וגם ביצים היו די פופולריות באותה תקופה. אלא שתמיד נשארתי עם האתגר להביא את הביצה שלמה לקרקע".
התחרות הוכיחה שגם את הרעיון המטורף ביותר אפשר לקחת ברצינות, או כמו שאמר ניב-יה דורבן : "הסטודנט שתכנן עכשיו את הנחתת הביצה הוא המהנדס לעתיד, שאולי בבוא היום יתכנן את החללית הישראלית הראשונה שתנחת על המאדים".
(ראיון עם ניב-יה – בטאון חיל אוויר/ ליעד ברקת) "הביצקופטר"
... יוזם התחרות הביזארית הזו ומפיקה היה ניב-יה דורבן, 20, עתודאי וסטודנט שנה ג' בפקולטה לאוירונוטיקה וחלל בטכניון. הרעיון לערוך תחרות הטלת ביצה ניקר במוחו מזמן, אבל מה שהאיץ ונתן את הפוש הסופי היה נחיתת רכב החלל של נאס"א על המאדים. " לרכב החלל היו מצנחי ענק שהאטו את נפילתו . בתחתית הרכב היו צמודים בלונים שהגנו עליו. הרכב נחת , פגע בקרקע וזינק ממנה מספר פעמים , ממש כמו כדור. לאחר שנחת סופית יצא הגז מהבלונים , הרכב נסע החוצה והיה מוכן לפעולה" , משחזר דורבן בערגה, " חשבתי שאפשר לעשות אותו דבר גם בתחרות עם ביצה". (כתבה ב"כלבו" 5.12.97).
" בתחרות השנה עשיתי הקבלה לרכב החלל pathfinder של נאס"א
" מסביר ניב-יה. " התחרות הקודמת הייתה מעין משל לנחיתה על המאדים. כי היה זה רכב שהגיע במהירות גבוהה מאוד אל קרקע המאדים, והיה צריך לנחות עליה בשלום, בזמן מינימלי וללא פגע .... ה"נרמוביל" הוא משל להמשך הדרך של ה - pathfinder אבל אחרי הנחיתה , שאמור היה לנוע ולבצע משימות מגוונות על המאדים וזאת בעזרת מקור אנרגיה יחידי, האנרגיה הסולארית ששאובה מהשמש. בהקבלה, החלטתי על שני נרות שבת דולקים שכלי הרכב צריך לנוע בעזרתם"
("עסקי אוויר" – ראיון עם ניב-יה , בטאון חיל אוויר/ יואב רוזן)
התחרות הוכיחה שגם את הרעיון המטורף ביותר אפשר לקחת ברצינות, או כמו שאמר ניב-יה דורבן : "הסטודנט שתכנן עכשיו את הנחתת הביצה הוא המהנדס לעתיד, שאולי בבוא היום יתכנן את החללית הישראלית הראשונה שתנחת על המאדים".
(ראיון עם ניב-יה – בטאון חיל אוויר/ ליעד ברקת) "הביצקופטר"
תחרויות ה"טכנו-ראש" הפכו למסורת טכניונית לזכרו של ניב-יה והן מתקיימות כל שנה באביב. המשימות המוצבות בפני הסטודנטים משקפות את חזונו של ניב-יה כי "התחרויות נולדו כדי לשחרר את הסטודנט מספרי הלימוד, המעבדה ומסך המחשב, ולתת לו במה לביטוי יצירתי, תוך התמודדות עם אתגר תחרותי של בעיות הנדסיות מורכבות". (ניב-יה-בפתיחה לתחרויות ה"טכנוראש" ).
התחרות השלישית, ה"בולהיט", נבחרה כארוע הפותח את חגיגות יובל ה-80 לטכניון (מאי, 2004), וכקודמותיה היתה חוויה מרגשת בנוכחות אלפי סטודנטים ונציגי תקשורת. התחרות הקרובה, ה"פסחולוגיה", נועדה לחודש אפריל 2005, והיא משלבת חשיבה הנדסית עם נושאים מחג הפסח.
התחרות השלישית, ה"בולהיט", נבחרה כארוע הפותח את חגיגות יובל ה-80 לטכניון (מאי, 2004), וכקודמותיה היתה חוויה מרגשת בנוכחות אלפי סטודנטים ונציגי תקשורת. התחרות הקרובה, ה"פסחולוגיה", נועדה לחודש אפריל 2005, והיא משלבת חשיבה הנדסית עם נושאים מחג הפסח.
... יוזם התחרות הביזארית הזו ומפיקה היה ניב-יה דורבן, 20, עתודאי וסטודנט שנה ג' בפקולטה לאוירונוטיקה וחלל בטכניון. הרעיון לערוך תחרות הטלת ביצה ניקר במוחו מזמן, אבל מה שהאיץ ונתן את הפוש הסופי היה נחיתת רכב החלל של נאס"א על המאדים. " לרכב החלל היו מצנחי ענק שהאטו את נפילתו . בתחתית הרכב היו צמודים בלונים שהגנו עליו. הרכב נחת , פגע בקרקע וזינק ממנה מספר פעמים , ממש כמו כדור. לאחר שנחת סופית יצא הגז מהבלונים , הרכב נסע החוצה והיה מוכן לפעולה" , משחזר דורבן בערגה, " חשבתי שאפשר לעשות אותו דבר גם בתחרות עם ביצה". (כתבה ב"כלבו" 5.12.97).
" בתחרות השנה עשיתי הקבלה לרכב החלל pathfinder של נאס"א
" מסביר ניב-יה. " התחרות הקודמת הייתה מעין משל לנחיתה על המאדים. כי היה זה רכב שהגיע במהירות גבוהה מאוד אל קרקע המאדים, והיה צריך לנחות עליה בשלום, בזמן מינימלי וללא פגע .... ה"נרמוביל" הוא משל להמשך הדרך של ה - pathfinder אבל אחרי הנחיתה , שאמור היה לנוע ולבצע משימות מגוונות על המאדים וזאת בעזרת מקור אנרגיה יחידי, האנרגיה הסולארית ששאובה מהשמש. בהקבלה, החלטתי על שני נרות שבת דולקים שכלי הרכב צריך לנוע בעזרתם"
("עסקי אוויר" – ראיון עם ניב-יה , בטאון חיל אוויר/ יואב רוזן)